3 Temmuz 2008 Perşembe

AŞURE






MALZEMELER:

1 bardak buğday
½ su bardağı nohut ve fasulye
3 bardak şeker
16 su bardağı su
½ su bardaktan az pirinç
1/2 su bardağı kuru üzüm
½ su bardağı doğranmış kayısı
½ su bardağı doğranmış incir
SÜSLEMEK İÇİN:
Ceviz,FındıkMevsim meyvesi( Nar,Kivi),Antep fıstığı(ezilmiş)

MALZEME ÖLÇÜSÜ 4/1'e İNDİREREK PİŞİRDİM.8 KASE AŞURESİ OLDU....


YAPILIŞI:

Buğday,Fasulye,Nohut tencereye geceden soğuk su ile ıslatılır.

Sabah suları suları süzülür düdüklü tencereye alınır.16 bardak soğuk su eklenip kapağı kapatılır.
kaynadıktan sonra 30-35 dk pişirilir.Ocağın altı kapatılır.
Tencerenin havası çıktıktan sonra kapağı açılır.Üzerine birikmiş olan köpükler alınır(kaymak gibi üstteki malzemeler)
Pirinç eklenir(eğer sulu seviyorsanız)eklemenize gerek yok.koyulaşmasını sağlamak için.Aşure ocakta pişerken kayısı,üzüm,incir yarım saat ıslatılır.Buğdayın üstüne eklenir.15 dk birlikte kaynatılır.

Kendi damak zevkinize göre şekeri ayarlanır.Rendelenmiş portakal kabuğu(ben kek için rendeleyip difirize atmıştım kışın.)eklenir 5 dk daha kaynatılır.


Kaselere boşaltılıp isteğe göre süslenir.



NOT:Benim aşure biraz koyu oldu.siz ya pirinci eklemeyin yada suyunu 1,5bardak daha fazla koyabilirsiniz.Ve portakal kabuğu bence çok yakışmıştı.
Ben incir olmadığı için ekleyemedim.cevizde çok hoş oluyor pişerken eklenirse son 10 dk da….
Evde sadece Antep fıstık olduğu için onunla süsleyebildim…

VE AŞURE VAKTİ DEĞİL AMA BEN AŞURE PİŞİRDİM.VAKTİNİ BOŞVERİN SİZDE NE ZAMAN CANINIZ İSTERSE PİŞİRİN.

AFİYET ŞİFA OLSUN….

Hiç yorum yok: