20 Aralık 2009 Pazar

Bisküvili Yaş Pasta

Uzun zamandır ellerim gitmedi siteye konu eklmeye ama dün girdim mutfağa,kolay olanı tercih ettim bisküvi ile yaptım.Ama kremasını da pudingide kendi ellerimle yaptım...

Malzemeler:
Bisküvi(5 li paketin yarısını kullandım)ben ölçüyü arttırdım.Apartmanda komşularımada ikram ettim pastamızdan.
1,5 bardak süt(bisküvilerimizi ıslatmak için)
Kakaolu kreması için
8 bardak süt,
5 yemek kaşığı nişasta,
5 yemek kaşığı kaşığı un,
1,5 su bardağı toz şeker,
Kakao(kremanın rengini siz ayarlayın),
1 yemek kaşığı terem yağ,
2 kaşık çokokrem,

Pudink için
2 yemek kaşığı nişasta,
2 yemek kaşığı pirinç unu,
1,5 çay bardağı toz şeker,
3 bardaktan fazla süt,
12-13 tane çilek(ben buz dolabıma koymuştum çilekli pudink yapmak için.oğlum çok seviyor pudingi.hazır almak yerine kendim yapıyorum)
Yapılışı:

Kreması
Nişasata,un,şeker tencerenin dibine dökülür.önce 1 bardak süt ile pütür olmasın diye iyice karıştırılır.Ardından kalan süt eklenir iyice karıştırılır.Ocağımızın altını yakıp tenceremizi ocağa koyalım.sürekli karıştıracağız.kakaonun rengini yavaş yavaş ekleyerek ayarlayın.(küçük tek kullnımlıksa hepsi koyulabilir)Koyulaşmaya başladığında çokokremi ekleyelim.Sürlebilir ve koyu olduğunda ocağımızın altını kapatalım.
5 dk kadar bekleyelim.Terem yağıda içine atıp güzelce karıştıralım(daha parlak gürünmesini sağlıyor).


büyük çay tepsisine sütle ıslattığımız bisküvileri yan yana diziyoruz.genişilğini kendimiz ayarlayalım.ben 5 e 4 olarak ayarladım.üzerine krema alalım biraz.sonra tekrar bir kat daha bisküvi dizelim.tekrar kremasını sürelim.kremamız bitene kadar bu işlemi sürdürelim.bizim pasta 5 katlı oldu.son kata da kremamızı sürüp.ıslattığımız süt ve metal kaşıkla üstünü düzeltelim.

çilekli pudink hazırlamak için:
Nişasta, pirinç unu ve toz şeker tenceremizin dibine dökülür.sütün birazı ile iyice karıştırılır.İçine çileklerimizi de ekleyip blendir ile iyice çileklerimizi parçalayalım.kalan sütte eklenip.iyice çırpılır(ben renk vermesi için oğlumun oyun hamuru yapımında kullandığım kırmızı boyadan kullandım.Ama açıkcası pişman oldum.çileğin kendi rengi daha iyi olurdu diye düşünüyorum)
karışımı ocağın üstüne alıp koyulaşana kadar pişirelim.Pastamızın üzerine dökelim.Artanıda kaselere koydum yusufun gözlerindeki ışıltı muhteşemdi pudingi görünce :)

Pastamızı istediğimiz gibi süsleyelim.Buz dolabında 1 saat kadar beklettim.SÜSLEMEDE FINDIK PARÇACIKLARIDA GÜZEL OLUR.


istediğimiz gibi dilim yapıp servis edebiliriz.

AFİYET ŞİFA OLSUN

Hiç yorum yok: