4 Haziran 2010 Cuma

Bir Çocuğun Anne Babasından 10 isteği


1-Bana su getirmeyin,bana da su getirmeyin.Aramızda hizmetçi yok,herkes kendi işni yapsın.Evde küçük yaşta işgücü kullanımı ve sevgi istismarına son!

2-Hata yapmama izin verin ki,gerçekten hataysa sonuçlarını görüp ders alayım.Hata değilse siz ders alın.

3-Her isteğimi bana almayın.Size karşılıksız kimse birşey vermiyor.Herşeyin bir çalışma mukabili elde edileceğini öğrenmeme izin verin.Sonuçlar çalışmanın ürünüdür.

4-Benim özgürlüğüm sizin özgürlüğünüzdür.Bir yer gitmek istediğimde müsade edin.Bana kaçta döneceğimi değil,ilkeleri söyleyin. ''İyi insanlarla birlikte ol ve kendini koru!'' gibi bir söz benim için saat kaçta döneceğimden daha anlamlı ve faydalıdır.Yoksa ben yapacağımı, gündüz gözüyle de yaparım.

5-Okulun amacı öğrenmektir.Derslerden kaç aldığım değil, bir şey öğrenip öğrenmediğime bakın. Beni yarın hayatta ayakta tutacak olan aldığım notlar değil,öğrendiklerin olacaktır.

6-Benimle ilgili fikirleriniz elbette var. Ama arada benim ne düşündüğümü, ne hissettiğimi de sorun ve gerçekten dinleyin.Aramızdaki problemlerin çoğu iletişimsizlikten kaynaklanıyor.Konuşmak kadar dinlemeyi de öğrenelim.

7-Ben dürüst olmak istiyorum, beni yalan söylemek zorunda bırakmayın. Size yalan söylemeye başlarsam, bazen bilmeniz gerekenleri de öğrenemeyeceksiniz.

8-Söylediklerinize karşı çıktığımda size değil, söylediklerinize karşı çıkıyorum. Siz de bana değil, söylediklerime karşı çıkın.Kelimeler incinmez ama bizler inciniriz. Yani ''sen aptalsın!'' yerine ''Bu söylediğin fikir güzel değil!'' diyelim birbirimize.

9-Toplum içinde guru duyacağınız bir şahsiyet olmam, sizin bana bir şahsiyet gibi davranmanıza bağlı.

10-Sizden beklediğim şey tek başına sevgi değil, aynı zamanda saygı. Küçüklerime sevgi, büyüklerime saygı hikayesi geçen yüzyılda kaldı. Benden saygı istiyorsanız ben de sizden saygı isterim.

Alıntı GENÇ BEYİN DERGİSİ

Hiç yorum yok: