22 Haziran 2011 Çarşamba

Fırında Sebzeli Tavuk-2


Bir kaç ay önce resimleyip eklemeyemediğim tavuk tarifimide ekliyorum çok şükür :) inş olur.Bir kaç gündür sıkıntı var ve ekleyemiyordum
Malzemeler:
1 bütün orta boy tavuk,
2 havuç,
3 orta boy patates,
1 soğan(küçükse 2 kullanın),
1 sap pırasa,
1 su bardağı bezelye,
1 tane fırın torbası ve ağız kapatıcı teli

Yapılışı:
ilk önce tavuğumu poşetten çıkarıp yıkıyoruz.Üstünde ufak tüy parçaları olabilir dikkatli ve güzelce hepsini alalım.baş bölümünden açık olan yerden musluk altında tutarak içininde temizlenmesini sağlayalım.delikli süzgeç yardımı ile bir süre suyunun akmasını sağlayalım.



Bu esnada bizde sebzelerimizi istediğim şekil ve boyutta dilimleyelim.orta incelik olmalı kalın olursa pişmeyebilir ince olur sada çok kuru olur.Tavuk 1 saatte pişeceği için sebzeleride ona göre ayarlamak lazım.Ben resimdeki gibi doğruyorum.hepsini bir kapta birleştirip tuzunu ekliyorum iyice karıştırıp tuzunu yediriyorum.



Daha sonra suyu akmış olan tavuğumuzu alıp içine bir miktar tuz atıyoruz.dış yüzeyinide elimize aldığımız tuz ile güzelce tuzluyoruz.Fırın torbamızın içine ortalara doğru tavuğumuzu yerleştiriyoruz.dört bir yanına da sebzelerimizden koyup yerleştiriyoruz.Fırın poşetimizin ağzını sıkıca kapatıp geniş bir tepsiye oturtuyoruz.Poşetin üstünde bıçakla 4-5 delik açalım.250 derecelik ısıtılmış fırında 1 saat pişirelim(her fırının pişirme derece ve süresi farklı olabilir.benim fırınım 1 saat te pişiriyor)1 saat dolunca poşeti yandan bıçakla biraz açıp tavuğun ve sebzelerin pişip pişmediği kontrol edin.arzuya göre biraz daha pişirin.ayrıca üstü daha kızarmış isterseniz 5 dk kadar poşetin üstü tamamen açılıp kızarması sağlanabilir....

Ben fırın torbası ile yağsız ve kendi suyu vitamini ile piştiği için genelde bu yöntemi kullanıyorum.Bütün tavuk yerine parça da hazırlayabilirsiniz.Hatta pişen tavuktan çok sebzelerini severek yiyorum :)

Afiyet Şifa olsun
hepinize kocak dolusu sevgilerimle....Mutlu kalın :)

Hiç yorum yok: