25 Ağustos 2011 Perşembe

Vişne Soslu KakaoluYaş Pasta

Şubatın 26 sı oğlumun doğum günü.....Anne bana mumlu pasta yap nidaları sonucunda çok uğraş vererekten bu güzelim leziz mi leziz pastayı hazırladım....Komşularımızı ve yusufun arkadaşlarını çağırdık paylaştık.eğlendik daha da mutlu olduk....Hatta komşularım hazır gibi olmuş dediler....Biraz övünmek gibi olacak ama Ne yapayım çok güzeldi :)
Ama bizim tarifi eklemek malum blog yasaklarına denk geldi.sonrasında bir türlü fırsatım olmamıştı.Bayram iznine gitmeden eklemek için oturdum pc başına...Hayırlısı ile biraz uğraştıracak ama ekleyelimde paylaşalım :)
Bir dilim mutluluk :)




Elimdeki imkanlarla uğraştırsada değdiğini düşündüğüm bu tarifi resimli anlatımlı olarak sizlerlede paylaşmak istedim....

Malzemeler:
Yoğurtlu pandispanya:
Pandispanyamızı en az bir gece önceden yaparsak daha güzel oluyor.aynı gün yapmamız gerekirsede 3-4 sat en az bekletip dilimlemek gerek...
4 Yumurta,
4 türk kahvesi fincanı Şeker,
1 fincan yoğurt,
2 yemek kaşığı sıvı yağ,
2 yemek kaşığı kakao,
3 yemek kaşığı kaynar su,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
4 fincan un,
Sade krema:
4 su bardağı süt,
4 yemek kaşığı mısır nişastası,
2 yemek kaşığı un,
3 yemek kaşığı pudra şekeri(kremamız soğuduktan sonra eklenecek)
1 yemek kaşığı tuzsuz tereyağ(lezzetli oluyor)
1 yumurta sarısı,
Kakaolu krema:
3 su bardak süt,
2 çay bardağı toz şeker,
1 yemek kaşığı un,
2 yemek kaşığı kakao,
2 tatlı kaşığı mısır nişastası,
1 yumurta sarısı,
1 yemek kaşığı tereyağ,
Süslemek için:
Vişne tanesi,damla çikolata,Fındık paçacıkları,beyaz çikolata rendesi,
Yapılışı:
Pandispanya:
Yumurta sarısı ve aklarını birbirine hiç karıştırmadan ayıralım beyazını cam bir kaseye alalım.


Ayrı bir kapta yumurta sarısı,Şeker ve kaynar su birlikte 7-8 dk kadar çırpılır.


Krema gibi olacak.
Yumurtamızın beyazlarınıda yarım çay kaşığı tuz ekleyerek iyice çırp.



yumurtamızın beyazı krem şanti kıvamında olana dek çıptık.



Çırptığımız yumurta sarısı karışımının içine yoğurt sıvıyağ,kakao ekle biraz daha çırp.unu eleyerek hazırla.kabartma tozu,vanilya ve unu tekrar eleyerek karışıma ekle.iyice çırp.Yumurta beyazını üstüne koy.


Hazırladığımız yumurta beyazını tahta kaşık yardımı ile ile hamura iyice yedir.hafif hafif aşağıdan yukarı doğru karıştır.



Pandispanya hamurumuz hazır.24 cm kelepçeli kalıbımızı güzelce yağlayalım.un serpelim.



Hamurumuzu kalıba dökelim tam yerine oturması için kalıbı 1-2 kez tezgaha tık tık vuralım..
170 derece ısıtılmıuş fırında (en az yarım saat fırınımızı hiç açmadan)içini çekene kadar pişirelim.



pandispanyamızın soğumasını bekleyelim kalıptan çıkaralım.


temiz bir poşet veya sitreç filme sararak buz dolabına kaldıralım.Dinlenmeye bırakalım.



Buz dolabından çıkaralım.



Uzun keskin bir bıçak veya laylon iple dilimleyelim.Ben 2 ayrı pandispanya hazırladım birisi 2 kat olarak çıktı birisi 3 kat olarak ayırdım.
Sade krema:



nişasta,un sürün birazı ile karıştır pütür kalmasın yumurtanın sarısını ekle tahta kaşıkla iyice karıştır kalan sütüde ekle.ocakta karıştırarak koyulaşana kadar pişir.Arada karıştırarak soğumasını bekle buz dolabına koy.iyice soğuyana kadar bekle.tereyağı ve pudra şekerini ekle mikserle iyice karıştır.Ben içerisine biraz vişne tanesi ve suyu ekledim.hafif pembe sarımsı bir krema oldu.

Kakaolu krema:


Süt,un,nişasta,yumurta sarısı iyice karıştırılır.ocakta koyulaşana kadar pişirilir soğuyunca buz dolabında bekletilir.dolaptan çıkınca 1 yemek kaşığı tereyağ mikserle kremaya iyice yedirilir.

Pandispanyamızın en kalın parçasını en alta yerleştirelim.üzerine vişne suyu gezdirerek ıslatalım beyaz krema sürelim.Üste kapatacağımız parçayada vişne suyu gezdirelimbeyaz krema sürelim fındık çikolata vişne taneleri ile süsleyelim.üst parçayı kapatalım yine beyaz krema sürelim.en üst parçayı kapatalım.Her parça pandispanya vişne suyu ile ıslatılır.Pandispanyamızın en üst bölümüne kakaolu krema dökülür her yeri kaplanır.üstünü istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.ben sade kremadan ayırmıştım.krema ile damla çikolata ile,beyaz çikolata parçaçıkları ile süsledim.Dış çevresini fındık parçacıkları ile kapladım.Buz dolabına dinlenmesi için bırakıp ertesi gün servis yaptım....
Afiyet şifa olsun....




Hiç yorum yok: