6 Aralık 2011 Salı

Aşure


Malzemeler:
2 Su bardağı aşurelik(buğday)
1/2 Su bardağı nohut,
1/2 Su bardağı kuru fasulye,
1/2 Su bardağı pirinç,
1 Su bardağı kuru üzüm,
6-7 tane kayısı,
6-7 tane incir,
1/2 Su bardağından fazla parçalara bölünmüş ceviz,
1 Su bardağı süt,
16 Su bardağı su,
Süslemek için nar,
Şeker(istediğiniz kadar)tahmini benim aşureye 2 bardak kadar gitmiştir.Tadını ayarlayarak azar azar eklerseniz problem olmaz.

Yapılışı:
Akşamdan buğdayı tenceremize üstüne soğuk su ekleyerek ıslatalım,yine nohut ve fasulyeyi ayrı kapta ıslatalım.Ve Kuru üzümlerimizi de ıslatalım.Sabaha kadar hepsini bekletelim.Sabah Buğday,nohut ve fasulyeleri sularını bir kaç kez değiştirerek süzelim.Hepsini düdüklü tenceremize alalım.16 bardak su ekleyelim.Çok az tuz ekleyelim.Kapağını kapatıp ocağımıza koyalım.kaynamaya başladıktan sonra 40-45 dk kadar pişirelim.Ocağı kapatıp akan suyun altında düdüklünün havasını alalım.kapağını açıp karıştıralım tekrar ocağın üstüne alalım.Pirincini ekleyip iyice karıştıralım.10 dk sonra sütünü ekleyelim.Pirinçler biraz pişince Küçük doğranmış kayısı ve incir,Islatıp suyunu döktüğümüz kuru üzümler,ceviz de eklenir,10 dk daha pişirilir.Şekeri eklenip 5 dk karıştırarak dibe tutması engellenir.Ve ocaktan alınır.Kaselere koyulur.üstüne ben nar ekledim.nasıl süslemek isterseniz o şekilde süsleyip servis edebilirsiniz.
14 kase aşure oldu.hatta kaselerimin 9 tanesi de büyüktü.ölçüyü isterseniz yarım da yapabilirsiniz.

Not:Eklediğimiz süt aşuremizin renginin açık olmasını sağlıyor.Çünkü içine eklediğimiz incir ve ceviz aşuremizin renginin kararmasına sebep oluyor.

Ben aşureyi bu sabah pişirdim.Arşive kalkmadan ekleyeyim dedim :) arası soğuyunca eklemek zor oluyor.Komşularımla paylaştım.Arkadaşlarıma ikram ettim.hatta gelip gidip mutfağa dalıyorum 3 kase aşureyi kendim aşırdım :) Hamileliğin başından beri canım aşure çekiyordu.2 ayda bu benim 4. aşure pişirmem.
Ama çok leziz ya napayım :) sevgilerimle dostlarım :)

Hiç yorum yok: