28 Ekim 2013 Pazartesi

Ev Yapımı Domates Salçası



Uzun zamandır eklenmeyi bekleyen tarifim evde doğal katkısız domates salçası yapımı......



Malzemeler:Domates,Tuz,zeytin yağı
Yapılışı:
Ben domateslerimi yaz boyu biriktirmiştim.Melemen yaparken soyduğumuz kabukları,ezilen domatesleri Temiz bir kavanoza koyup biriktiriyordum.Her domates eklemede üzerine tuz ekledim.Kavanozda bekletilen domatesler iyice yumuşayıp sulanıyor,içinde biriken suları döküyoruz (resim1)

Kavanozumuz iyice  dolunca metal kevgire koydum(resim2)
Elimizle bastırıp sıkarak domates suları alttaki tencereye geçirilir.posaları başka bi kaba alınır(resim3)Bütün ezme işi bitince posalar tekrar kevgire koyulur 1 bardak kadar su eklenerek tekrar suyu alınır ve çöpe atılır.
büyük bir tencereye zeytinyağı konulur ocağımızın altı açıp biraz ısıtılır ve domates suyumuz tencereye koyulur(resim 4)
Kaynayana kadar harlı ateşte sonra kısık ateşte iyice koyulaşana kadar pişirilir(kapağını kapatırsanız etrafa sıçramayı önlemiş olursunuz)iyice koyulaşınca tuzu eklenir(bol tuzlu olursa uzun süre muhafaza edebilirsiniz)

Ocağımızın altını kapatığ cam kavonaza dolduralım.üzerine kapatacak şekilde zeytinyağı veya sıvıyağ dökelim(bozulmasın diye)
Bu şekilde yaz boyunca 4 kere salça yaptım.şişem 3 litrelik her seferinde yarım kilodan fazla salçam oldu,yani 3 kilo salça yapmış oldum.Bence çöpe atmaktan daha iyi bir yöntem.Domateslerimizi değerlendirmiş oluyoruz.

Eğer bu şekilde beklemeden salça yapmak istiyorsanız domatesleri büyük bir tencereye 4 e bölerek parçalayın.iyice pişirin soğumasını bekleyin.sonra aynı ezme ve pişirme yöntemini uygulayabilirsiniz.
Sağlıklı günler dilerim....Sevgilerimle :)


Hiç yorum yok: