5 Aralık 2013 Perşembe

Yusufca,Hamzaca,Davutca :)





3. sınıfa giden oğlumuz çok bilmiş,her şeye bi sözü oluyor :)
Bundan bir hafta önce akşam sofrasını kurdum.Yusuf yemek yer ama yemekle arası olmayan bi çocuk mecburiyetten yiyor.ayrıca seçme hakkı sunmuyoruz çünkü bahaneler ve mızmızlıklardan başımızı alamadık.hemde alışsın diye ne pişerse az da olsa yemeniz gerekiyor kuralı koyduk evde.Her sofrada ki gibi soruyor:
-Anne yemekte ne var?
-Çorba,pilav ve türlü yavrum(tepkiyi biliyorum türlüyü en son söylüyorum)
-Ya anne ben türlüyü sevmiyorum ki :(
-Biliyorum oğlum ama yersin,yersin türlüyü....
Bi an duraksıyor acaba neler döktürecek bekliyorum...
-Anne ya sende bu gün türlü türlü yemekler yapmışsın :)
Vay oğlum bu konuda espiri bile yaparmış  :)



Aslında çogu şeyi not almayı unutsakta,Hamza ve dil gelişimi çalışmalarımızın sonucunu alıyoruz
çok şükür.Hatta kullandığı cümlelerle şaşırıyoruz,çok dobra açık sözlü bir çocuk hamza sizinle paylaşacağım  hatıracıklar var son 2 ay içinde olan :)

 -Bu sabah kalktık eşim kahvaltı yaptı işe gidecek,hamza ortalıkta dolanıyor okula gidecek ama henüz uykuyu üstünden atamamış.Babası vedalaşıyor hamzayı öpüyo sonra beni  öpüyor bende güle güle bitanem hayırlı işler diyorum,sonra eşim Hemen çıkıyor otobüsü kaçırmamak için...Hamza kendinden emin ''Anne ona bitanem deme ona kocam demelisin,çocuklarına bitanem diyeceksin,öyle olmaz,bi daha bize söyle ona söyleme'' Çok bilmiş seniii diyorum içimden :)

-Dün akşam namazı için abdest alacağız eşim lavobada ben kapıda onu bekliyorum bu arada antrede davut ve hamza bişeylerle meşgul isteriksiz onlara doğru dönüyorum.Hamza elini komidine sürüyo sonra davut sürüyo(sanki su dökmüş onunla oynuyor gibiler) Siz ne yapıyorsunuz bakim orda diyorum.hamza dönüyo ama bi suçlu ve yaramaz ifade yüzünde Bişey yapmıyoruz diyor elini sıkıca kapamış,napıyosunuz yavrum diyorum su mu döktünüz oraya....hamza ise hiç istifini bozmuyor''Anne sen bakma bize hadi git abdesini al banyoya hadi(eliylede git hadi git yapıyor).Meğer abilerinin pastel boyasını bulmuşlar biri çiziyor öbürü komidine  dağıtıyor.Başka zaman uyum sağlamazlar anlaşamazlar,ama iş yaramazlığa gelince ne kadarda güzel anlaşıyorlar....

-Geçen hafta:Yine sabah hamza kalktı kıyafetlerini giymeye çalışıyor.
-Anne üstümü çabuk giyersem abim yavaş giyersem  sen götür beni okula.
-Tamam oğlum sen giyinde bakarız.
Giyiniyor çabucak.
-peki ne olacak şimdi kim götürsün seni?
-Tabiki de abim biz gizli ajanlar olduk.
-Amam ajanlar hava çok soğuk yolda oyalanmayın göreviniz okula hızlı gitmek olsun,tamam mı?
-Anne zaten gizli ajan görevimiz okula çabuk gitmek ti?

eski komşumuza ev görmeye gittik eve döndüğümüzde arabayı park ettim.ama hmza beğenmedi.
-Anne biraz daha arkaya gelmeliydin.
-Oğlum arkada duvar varya korkuyorum park ederken o yüzden çok yaklaşmadım oraya.
-O zaman davut ve sen inde anne ben park ediyim arabamızı.
-Ama oğlum sen araba kullanabiliyormusun(erkek uşağı ya doğuştan şöförler sana hemen ders vermeye çalışıyorlar)ehliyetin var mı ki senin?
-Nasıl yani.... o  da ne....
Ehliyetimi gösteriyorum bak böyle senin resmin olan bi kart araba sürmeyi öğrenenlere veriyolar....
he he koca bi sesssizlik,bi hayal kırıklığı hamzada :)

                                   

Evimizin en miniği davutcuk...Bu ara hastalık öncesi evreleri ortaya çıkmaya başladı,umarım bronşiti azmaz yine...Emzik emen bebkleri çok severim ama bir davut emdi düzgünce,hatta davut işi abartıp 2-3 emzik geziyor.o uynamadan saklıyorum artık emzikleri :)
Oda dil gelişimi konusunda abisinin izinden gidiyor diyorum.Hatta bizde çocuk sayısı arttıkça çocuklar daha iyi konuşmak yerine az konuşmaya başlıyorlar.Kendisine gereklileri söylüyor.Söyleyebildiği kelimeler.Gerçi şöyle bakınca abisinin 2 yaştaki kelimelri ile kıyaslandığında davut daha çok kelimeye sahip....

Meyeba(merhaba)en güzel kurdugu kelime hatta

Anne ve Baba(genel olarak babasına da anne diyor)

Abi,hamma(hamza)meyyem,haleee

Vee(ver)    at(aç)    duu(dur)    gee(gel)    diidd(git)   diddattt(imdat)   akke(asker)   annanne   babanne  
               
Bindin(bindim)   bende     mammaaa(yemek)   adi(hadi)    bebe(bebek)   bebe(pepe)   vayyyy(şaşırdığında)

Aba(abla)   agaba(araba)   hayıy(hayır)   nen nen(uymak)    ne   vemem(vermem)    Menim(benim)     neyde
 
Aminnn    dön    bis(pis)   bitti(çizgi film bitince özellikle)   baaa(bak)    oda(orada)    gaga(kaka)    ciş(çiş)

Bibi(pipi)    buda(burada)   böbüü(göbek)   aka(arka)  diddi(gitti)   ganga(kanka anıl kuzeni oluyor)
 ole(oley)    gooo(gol)    bop(top)  

Bu arada hayvanlar olan bir kitap var bakıyoruz.orda at var,at sesi çıkarıyor ama at demiyor.kitabı kaldırıyorum.plastik hayvanlardan atı veriyorum eline davut bak bu at,at de bakalım....bakıyor dokunuyor.at o de oğlum diyorum kolunu kaldırp fırlatıyor oyuncağı....

İşte böyle ve bu kadar sevgilerimle Rabbime emanet olasınız.......




Hiç yorum yok: